Welkom bij de Scouts,

op deze leeftijd kan je al een heleboel dingen zelf, laat zien wat je kan, en misschien leert een ander er ook iets van.

bij de Scouts doe je veel dingen die met de natuur te maken hebben, terug naar de basis, het begin van de survival.

je leert om te gaan met kaart en kompas, hoe je je eigen potje gemakkelijk kan koken, tochten, sport & spel, kampvuur, hoe je iets kan maken met pionieren, koken op 'tafelvuur',toneel, muziek, noem het maar op.

scouts gaan graag op weekend en op kamp, het hoogtepunt van het jaar. tijdens deze activiteiten heb je meestal een thema dat door jullie zelf is verzonnen, en voor een deel zelf in elkaar gezet. meestal ga je in de tent of bij een andere scoutinggroep waar je  een week lang de grootste lol beleeft.