Weklom bij de Explorers !!!

RA 230, al menig jaar een begrip door heel Nederland en omstreken.

bij de Explorers is het begrip SAMEN het sleutelwoord. in de tijd dat je bij de Explorers zit heb je de leeftijd bereikt dat je redelijk zelfstandig op je benen kan staan, en dat ga je hier ook wel beleven.

samen maken jullie je eigen programma, dat houdt in dat je met de andere Explorers gaat bedenken wat je de eerst volgende periode gaat ondernemen. dat kan variëren van een spelletje, kampvuur of pionieren, tot een hike van 3 dagen door de Belgische Ardennen. zeg het maar wat lijkt je leuk om te doen met alle anderen, en wat lijkt de andere leuk, zo krijg je een gevarieerd programma waarbij er voor iedereen wel iets leuks of interessant bij is om te doen.

de Explorers gaan op avontuur, maar dan ook echt op avontuur!!!

zo zijn er te gekke weekenden met heel veel andere Explorers uit alle windstreken, je maakt vrienden, legt kontakten met andere Explorers die je een in je verdere scoutingtijd nog vaker tegen zult komen, dat maakt het extra leuk.

bij deze speltak beleef je scouting, dat wil zeggen dat je veel zelf komt te doen, je wordt alleen nog begeleid de rest doe je zelf, dus als het niet leuk of spannend is ligt het ook aan jullie zelf.

aan het eind van het jaar gaan we op kamp, dan gaan we waar de wind ons kan brengen. van Limburg tot Schotland, en van België  tot Zwitserland. is er geen land in Europa waar Explorers niet komen ?

Ervaar het zelf.

we draaien op vrijdagavond van 20:00 tot 22:00 uur heb je interesse om eens te komen kijken, dan ben je altijd van harte welkom.